2010-03-18
 10:54:13

Halal-kött

Läste en gammal arbetskamrats blogg häromdagen, och hon har skrivit ett inlägg om halal-kött. Hon klagar på att man måste åka så långt för att få tag på det. Det finns inte i de flesta affärer, speciellt inte i innerstan eller närförorterna, utan man måste ta sig till utkanterna av stan som Rinkeby, Skärholmen, Fisksätra o.s.v.

Jag kan inte uttala mig om den här slaktmetoden är bra eller dålig, det finns så många olika åsikter och "bevis" för både för och emot, så jag vet inte vad jag ska tro. Men, det jag reagerar på är att hon klagar på en sån småsak som att behöva åka en bit för att få det hon vill ha. Det är väl självklart att man inte säljer halal-kött i områden där det inte handlar många invandrare, det skulle ju inte gå med vinst. Det är sån liten sak att sitta och bli fly förbannad över, jag fattar inte..

Sverige gör ju så himla mycket mer för sina invandrare än vad många andra länder gör. T.ex. USA. Här bygger vi moskéer för skattepengar.. Betalar för dem som ännu inte har arbetstillstånd, för dem som ännu inte har fått uppehållstillstånd och befinner sig i asyl. Ja, mycket. Sverige är än av de länder i Europa som tar emot flest flyktingar, detta trots att det inte finns varken bostäder eller arbete för oss som redan bor här.

Sedan har man mage och bli arg över att man behöver åka en bit för att få tag på sitt kött?? Det är väl knappast en viktig sak man borde prioritera idag?? Bli istället arg för arbetsbristen och bostadsbristen i det här landet, bli arg för att invandrare diskrimineras på arbetsmarknaden och på fritiden. Bli arg för att inte Sverige släpper in dina släktingar. Inte för ett liten jävla resväg....

Blogg listad på Bloggtoppen.se


susanna55
PUBLICERAT: 2010-04-27, 07:41:42 | URL: http://susanna55.bloggplatsen.se/

Ja en del klagar verkligen på bagateller. Det finns väl knappast något annat land i världen som "ger" så mycket. Jag blir också förbannad när det gnälls om rättigheter och Sverige framställs som snålt och enbart utnyttjande gente mot invandrare. Vad det gäller halal såg jag ett tvprogram från slakteriet, där man var noga med att poängtera att djuren var bedövade, och helt borta i skallen, innan man utförde ritualen. Hoppas det är sant, men det framstod som trovärdigt.



Skriv din åsikt!:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: