2010-04-26
 03:05:58

The stoning of Soraya M - Snälla se den!!

Ja, precis som det står, snälla, se den!! Och snälla, orka läs det här för att vilja se filmen, för den är jättebra! det är dags att se hur män behandlar kinnor i världen! The stoning pf Soraya M är en film som granskar livsstilen bland vissa muslimer, hur de straffar kvinnor som inte "lyder". Poängen med filmen är att visa hur kulturen i vissa muslimska länder, eller snarare byar, fungerar. Men det är inte alls vad jag kommer att tänka på. Det jag reagerar på är hur MÄN kan göra så mot kvinnor, och hur KVINNORNA kan stötta det.
Filmer är påståendevis en sann historia och handlar om en kvinna, vars man blivit kär i en 14-årig flicka (hur äckligt jag tycker det är behöver jag knappast nämna). Mannen vill skilja sig, men frun, som enligt kulturen inte arbetar, behöver då underhåll för att kunna försörja sig själv och deras gemensamma barn. Mannen vill absolut inte betala underhåll för sina barn och hotar henne och misshandlar henne. Hon går dock inte med på det ändå. (Måste återigen påpeka hur äckligt det är att han vill skilja sig från sin fru och barn bara för att få knulla på en liten 14-åring som inte pappan tänker ge bort förrän de är gifta. och att det är hemskt att ens pappa vill ge bort en liten barnunge till en vuxen man!)
Men i alla fall, efter att frun till en man i byn dött, så ordnar han ett litet extrajobb hos honom som hushållerska. Endast för att sedan kunna anklaga henne för otrohet (otroheten han anklagar henne för är att hon pratat och lett mot mannen, och vilat under dagen i hans säng när han inte ens var hemma), och dessa händelser var inte ens sanna!
Trots att dessa påståenden inte ens var sanna så döms Soraya till döden (för att ha gett ett leende till en man, samt vilat i hans säng då han inte ens var hemma???). hon döms eftersom det inom islam endast krävs två vittnen, varpå han mutat det ena och hotat det andra.
Filmen handlar då om hur Sorayas faster berättar historien om vad som hände och hur det gick för Soraya, om hon klarade sig eller inte, och hur dessa bybor konspirerar för att få det de vill.
Jag lovar att den är värd tiden, den är riktigt bra, en av de bästa filmerna! Jag säger bara, att gillar ni lilja 4-ever, så måste ni se den här! den är inte lika magstark, men budskapet går tamefan ännu djupare!
Återigen, poängen i den här filmen är väl hur islam fungerar, men jag tror inte på att man kan säga att alla som är muslimer vill straffa sina döttrar och fruar på sådana här sätt. Föräldrar är ändå pappor och mammor och jag tror inte på att alla kan vilja skada sina ögonstenar på det här sättet! Poängen för mig däremot, är hur NÅGRA människor överhuvudtaget kan bete sig så här?? Hur kan man vara så elak??? Hur kan en man vilja mörda sin fru bara för att få knulla på en 14-åring??? förstår du hur sjukt det är?? En peddo!! OCH en mördare?? som mördar modern till sina barn?? Allt tack vare en lögn som får honom att knulla på någon annan utan att bli sedd som en hemsk människa. ett barn också. USCH.


susanna55
PUBLICERAT: 2010-04-26, 09:45:46 | URL: http://susanna55.bloggplatsen.se/

hej hej, kul att du varit inne och läst min ironiska blogg. Den här filmen är jättebra om Soraya är jättebra. Nu är det så att jag har en mycket nära anhörig som är just muslim,,,men av ett helt annat slag. Fyy för dom här gamla gubbarnas egenhändiga tolkning av en religion som egentligen anser att kvinnan är mannens jämlike, för så var det i grunden, men gubbjävlarna har helt egna ideer om den saken. Fy fan! Har skrivit så mycket om porr att jag trodde jag tröttat ut mina läsare. Måste nog göra en tydligare uppdelning av kategorier p bloggen, är dålig på sånt. om du tittar i februari så finns en del...lägger in en kopia på en här, som du kan ta bort bara om du vill. Den heter Hurra kvinnor har tre klitoris!!!

Direktlänk till inlägg 8 februari 2010

Hurra kvinnor har tre klitoris!

Dela - Kommentarer (11 st) Av susanna55 - Måndag 8 feb 14:15 Nu ska ni få läsa det senaste!!! Män världen runt, har upptäckt att kvinnor har hela tre stycken klitoris!!! Och dom sliter järnet för att tillfredställa dom alla. Tänk, sååå underbart att få en orgasm i strupen, eller i ändtarmen, hemorrojderna riktigt skriker av lycka! Ju hårdare och tuffare han stöter, desto större och mer njutningsfullt blir resultatet. Ett tecken på att hon njuter, är alla tårar som tränger fram i ögonen, samt de kräkreflexer som uppstår från svalget. Massor av saliv blandad med lite lagom spyer, är säkert ett förträffligt glidmedel dessutom. Sedan himlar hon med ögonen, och tigger om mer....



Vaginalt sex är nästan helt ute, nej analt ska det vara, sedan rätt in i munnen. Jättegott!!!! Det är därför alla småbarnsmammor slickar blöjorna rena! Vi älskar nämligen smaken av avföring i munnen, gärna vår egen.



Har tittat på porrfilm. Via vissa digitalkanaler kan man göra det, efter midnatt. Inte kan jag påstå att dom är särskilt upphetsande, dom utelämnar ju knappast något till fantasin. För, jag anser på fullaste allvar att allt inte behöver exploateras. Fantisera om saker, och leva ut sina fantasier vilka dom än må vara, så länge alla deltagare är nöjda och glada, det är varje människas rätt. Jag är dessutom säker på att knappast någon behöver hjälp med att hitta på snusk, det klarar vi jättebra på egen hand, därför finns heller ingen anledning, att göda vissa fantasier, som kan missbrukas. Gangbang, sexuellt utnyttjande på alla möjliga råa sätt kommer ändå att finnas.



Märk väl, jag fördömer inte udda behov på något sätt, enbart att det rent visuellt görs tillgängligt för precis alla. Allt vi fantiserar om när det gäller sex, eller makt behöver inte demonstreras. Detta utesluter inte, att man öppet ska diskutera, tvärtom, det är det som är sexuell frihet. Att prata öppet, att njuta som man vill, men för farao,,måste det praktiskt taget stoppas i halsen på oss.



Säger unga tjejer NEJ till sånt dom inte vill göra? Jag vet inte! Gynekologer hävdar att tjejerna har vestibulit, och sprickor, inte minst p.g.a. att dom har sex innan dom är redo, altså innan dom är tillräckligt upphetsade. Det är för bråttom, dom hinner inte med, dom ställer upp!! DET ÄR INTE SEXUELL FRIGÖRELSE!



Killar, och män, man kan inte tjata sig till sex, det är ingen beställningsvara..



Varje man, som förväntar sig att hans kvinna ska ställa upp på saker hon inte vill, t.ex. analt, ska först ta och köra upp en rejäl gurka, eller dylikt i röven, och testa hur det känns. Pröva allt själv innan du kräver något. Be bästa kompisen att sätta på dig där bak, sedan i strupen så du vet precis hur du sedan skall förfara i ärendet! Det är rättvist.



Som avslutning vill jag bara säga, att nej, jag har inte blivit utsatt själv, men vet andra som blivit det.



Och ni tjejer som "ställer upp" utan att vilja det, sluta med det! Killarna kan sätta på varandra tills dom lugnat ner sig så pass, så dom även kan använda det andra huvudet, och blir mottagliga för att lära sig verklig njutning..


susanna55
PUBLICERAT: 2010-04-26, 10:27:35 | URL: http://susanna55.bloggplatsen.se/

Kommer att lägga in "reklam" för din blogg i mitt nästa inlägg om porr, är det ok? Lovar att det blir i positiv mening.

Kram på dig!


susanna55
PUBLICERAT: 2010-04-27, 07:48:50 | URL: http://susanna55.bloggplatsen.se/

I ytterligare ett inlägg från tidigare, placerat under rubriken kärlek, som heter Sexiga kurvor, har jag fått med min irritation angående killars och mäns simpla behov. Fick till en bra slutkläm i det, läs gärna, med tanke på ditt engagemang ang. porr.



Skriv din åsikt!:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: