2010-07-09
 00:06:16

Ekonomiska tips för er som vill till Barca!

Fan, jag, Micke, Janne, deras mamma, Jannes flickvän och Laura skulle ju åka till Finland imorn. Det sket sig från början med att Emelie (Jannes tjej) inte kunde följa med eftersom hon inte fick ledigt från jobbet tillräckligt länge (eftersom Älskling och Jannes mamma sagt att vi skulle sova där en natt trots att vi skulle stanna där två nätter). Sedan kunde inte Laura följa med eftersom hon inte hade råd (eftersom svartjobbet hon brukar ta varje sommar helt plötsligt blivit vitt, och alltså inte gav lika mycket pengar, plus att de kommer en månad senare).
Jajja, tänkte jag.. Jag, Micke, Janne och deras mamma kan ha kul ändå, med alla deras släktingar och sol, bad och grillning! Men men... Nu idag blev deras mamma sjuk... så det blir inget imorn... inga fyra dagar borta från Sverige... Två nätter i Finland och två nätter på finlandsbåten borta. Hon sa att vi kunde åka ändå, eftersom deras släktingar räknar med oss, men det var ju hon som skulle betala haha? Hur fan ska vi komma dit utan pengar? båten går på 2000 och tåget 1600... Så det blir till att stanna hemma istället. Jag blir besviken, men samtidigt vet jag att det var ödet. På båten hade jag och Micke bränt massa pengar, så att vi inte hade haft råd att leva ordentligt första dagarna i barcelona tills lönen kommer, med andra ord, vi hade inte kunnat åka till barcelona (vi måste ju äta).

Så, det var ödet tror jag! Nu har vi desto mer att spendera i Barca! Fy fan vad kul det ska bli! Tycker synd om alla som köper en paketresa dit... det billigaste jag och Micke hittade var en vecka på ett en-stjärnigt hotell för 15 000. Vi köpte biljetter på Ryan air och bokade hotell separat.. ett tre-stjärnigt, och allt gick ändå sammanlagt för oss båda på 5700 (!). Enda nackdelen är att det inte fanns pool på hotellet och att det inte låg mitt i city, men va fan! Vi behöver en anledning att orka oss iväg ut på stan och till stranden, så det är likabra att det inte fanns pool. Och att det inte ligger i city gör fan inget... jag har bott i Barcelona så jag hittar, och det är bara några hållplatser med metron till stan.. och om vi inte pallar det eller att gå så har vi råd med taxi eftersom resan var så billig! Jag vet att det blir svårt att boka resa som vi gjorde om man inte hittar i stan (eftersom man inte har en aning om vart hotellet man bokar ligger, och alltså inte har en aning om hur långt från city det är) men kolla bara metro-kartan så kan man ju se hur många hållplatser ifrån city det ligger (hållplatserna är inte alls långt ifrån varandra) och då kan man ju enkelt se hur långt ifrån city det ligger. Och som sagt, så mycket billigare man får det för, så har man ju råd med taxi om man inte orkar metron eller att promenera (Men Barcelona ska man fan promenera genom, det finns så mycket att se!) Ett tips bara.. för de lurar en på så jävla mycket pengar när man bokar paketresa genom ving, sas, apollo eller vad som helst.. helt onödigt! vårt rum på hotellet kostar 50 euro per natt (alltså 3000 sek för våra 6 nätter tillsammans (inte per person) vilket är ingenting när man kolla paket resor... Som sagt flyg+hotell för oss BÅDA gick på 5700 istället för 15000 som var det billigaste vi kunde hitta för en vecka två pers (eller 14700 om jag ska vara helt ärligt).


Anonym
PUBLICERAT: 2010-09-28, 12:25:27

hah ving, sas, apollo.

sas är inget resebolag utan ett flygbolag! man kan inte boka paketresor via dom.



Skriv din åsikt!:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: