2010-03-23
 08:21:07

Bebisar - Mode? Blir så jävla förbannad!

Loggar in på facebook och ser att två bekanta är gravida. Känns som att detta är något jag upptäcker varenda gång jag loggar in. Varför? Är det slumpen att alla ska gå och skaffa ungar samtidigt, och att de flesta är bekanta med varandra? Knappast.

En har fan inte ens någon kille, så inte är det något kärleksbarn påväg inte. Alldeles nyss var det silikontuttar och hästar som gällde. Livet gick ut på excstensions och gucciväskor för fem minuter sedan, nu är det unge som gäller. Tror fan hon bara följer "modet".

Blir så arg när någon är så oansvarig. Med tanke på vad som var viktigast av allt för en månad sedan för henne, så är hon ju knappast mogen för ett barn?? Hon är en bortskämd överklassbrud som bor hemma hos pappa, har inte ens en kille, jobbar typ en dag i veckan och har en häst att ta hand om på heltid.

Säger bara det alltså, lär ju bli hennes föräldrar som får ta hand om barnet medan hon är ute och ränner med alla sina killar... Ucsh!!

Ett barn är något man måste ta ansvar för i minst 20 år. Man kan inte bara springa och skaffa ett för att alla andra gör det. Barn ska man tänka efter ordentligt innan man skaffar. Man ska försöka ha en ordnad ekonomi och en stabil tillvaro tycker jag, inte bara följa efter baby-boomen... Jag och min kille vill ha barn, men eftersom vi vill barnets bästa så får vi gott vänta. Jag måste bli klar med min utbildning, och sen ha ett fast jobb. Sedan vill vi inte skaffa en unge så länge vi bor i Fisksätra.

Man måste fan planera lite innan man skaffar unge. Bland annat för att det kostar MASSA pengar! Visst, det kan hända att man inte märker att man är på smällen förrän det är för sent, men så är det inte för dem jag snackar om...

Blogg listad på Bloggtoppen.se


Heidi
PUBLICERAT: 2010-03-23, 12:40:20

Så jävla bra skrivet! Det känns verkligen som att en del skaffar barn för att "alla andra gör det" osv. Måste man vara först med allting eller?! Den ena tjejen skulle ju alltid vara först med allting när vi var yngre t.ex. först med tatuering, först med silikon och allt vad det kunde vara.



Fan så patetiskt... varför ska man sätta en unge till världen av helt fel skäl? Antagligen var detta ett engångsligg som visade sig bli lite mer än så... fyfan.



Skriv din åsikt!:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: