2009-09-01
 00:32:17

Ungdomar är lata?

Här är en artikel ni MÅSTE läsa: http://www.aftonbladet.se/debatt/article3765956.ab

 

Amanda har klivit rätt upp på min topplista över människor just nu! Det är ju lätt för de äldre generationerna att sitta och påpeka hur lata vi ungdomar är. På deras tid behövde man inte ha en gymnasieutbildning med toppbetyg för att få ett jobb som något så simpelt som lokalvårdare. På deras tid behövde man inte ta ett hemskt jobb som telefonförsäljare trots att man var högutbildad. På deras tid gick inte folk in i väggen titt som tätt. På deras tid hade man inte samma press på sig; Man ska vara välutbildad, jobba mer än heltid samtidigt som man ska ha tid för vänner, träning, hobbys och allt annat som man helst ska hålla på med för att vara ansedd som en "Bra medborgare".

 

På deras tid hade man inte media som hetsade unga kvinnor till anorexia, bulimi, hårdbantning... you name it.

 

 

Så hur fan kan han kalla oss 80-talister lata? Va?? Jag har jävligt mycket arbetslivserfarenhet för min ålder, och trots det har jag nu varit tvungen att gå tillbaka till Mcdonalds för tredje gången! Där jag, om jag blir sjuk, inte ens får ersättning för det. Där det helt enkelt registrerats som att jag bara inte har jobbat den dagen, inte varit schemalagd eller bara skolkat, välj själv, trots att jag verkligen velat jobba men legat hemma och spytt ner hela toan. Där jag går till jobbet för att börja klockan 19 och sen jobba till 06. För att sedan samma dag komma till baka klockan 16 för att ta mig igenom ett till hästpass. Ofta jobbar man 7 dagar i veckan.

 

Jag måste jobba kvar där för att ha en fast inkomst, trots att jag får exsem på armarna pga Mcdonalds. Jag kan aldrig planera någonting. Jag byter schema varje månad. Jag jobbar i princip bara natt. Så jag hinner aldrig träffa mina vänner eller min familj. Eftersom jag sover på dagarna och de jobbar. Efter min dag så ligger de istället och sover. Det är svinkallt ute, och trots det står jag i drive-thrueluckan dagarna i ända utan att få en tjocktröja. och inte får jag ha på mig en egen heller. Lönen är riktigt piss och de gör avdrag för allt de bara kan. Och på det ska men sen stå och ta skit från en massa idioter till kunder som förstör hela min dag... VARJE DAG. Men jag är glad att jag iallafall har ett jobb!

 

Så har de flesta ungdomar idag. sliter skiten ur sig på skitjobb med skitlön, men som de ändå är jävligt tacksamma för att de har.

 

Så, ni klagandes äldre generationer, hur resonerar ni? Vad är de som gör oss lata till skillnad från er? Vad exakt, förutom några undantag i form av bortskämda snor-brats?


Läste en rolig grej i metron här om dagen. En man skrev in och klagade på att ungdomar spottar på gatan. På hans tid var det minsann bara gamlingar som spottade! Haha Jasså? Behöver jag ens kommentera detta?

 

Nää, era gamla bittra surpuppor, skärp er! Ni har ingen rätt att komma och klaga på oss så som samhällets läge ser ut idag.

Blogg listad på Bloggtoppen.se



Skriv din åsikt!:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: