2009-09-01
 00:18:05

Laura the sleepwalker

Igår vaknade jag av att Laura står och sliter i mig. Hon skriker "Kom, kom! Vi måste skynda oss, de väntar här nere på oss! Skynda!"

 

Jag frågar henne vad hon yrar om och får till svar "Men Linda, det är ju tiggarna! De står ju här varenda morgon klockan 8 och vi ska bidra! Vi måste hjälpa dem!" Hon kutar sen fram och tillbaka i hallen som en vimsig höna. Hon är helt panikslagen för att jag inte reser mig upp och följer med henne ner.

 

Jag kollar på klockan och berättar för henne att den är ett. Då blir hon tyst och lägger sig i sängen igen.

 

När vi vaknar senare så berättar hon att hon hade en dröm om tiggare utanför våran port i gröna sjukhuskläder! Hahah sjukt... men det var alltså därför hon sprang omkring i lägenheten och hoppade jämfota och skrek. Haha tur att de andra som bor här redan var vakna!



Skriv din åsikt!:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: