2009-08-31
 23:53:11

Lägenhet

Laura ringde mig nyss, hon hade varit och kollat på en lägenhet igår, hon tyckte att den var bra så hon ringde för att berätta om priset och höra om jag hade råd med det (man skulle betala två månadshyror när man flyttade in). den låg på 1.950 euro i månaden, det blir ungefär 4.000 svenska kronor i månaden per skalle, så det tyckte jag att jag skulle ha råd med.

 

Jag hade sett annonsen för den lägenheten och blivit kär, så jag blev ju alldeles till mig av lycka när det visade sg att det var den lägenheten som de andra ville ha också! Den är på 120 m2 och har alla saker man behöver som diskmaskin, tvättmaskin, torktumlare o.s.v. Den har fyra sovrum, och det passar ju perfekt eftesom vi är fem stycken, varav två stycken är ett par, så de kan ju dela. Men den kunde också göras om så att man fick plats sju stycken, om man skulle vilja det. Den har två badrum, ett med dusch och ett med badkar, säkerhetskameror i entrén och ligger fem miuter från city. Jag blev helt enkelt störtförälskad!

 

Jag hade sett bilder på annonsen och tyckte att den var gullig, den såg inte särskilt lyxig ut, dock helt okej! Men Laura berättade att bilderna absolut inte gjorde den någon rättvisa, det såg tydligen mycket fräschare ut i verkligheten, köket som inte hade sett så modernt ut på bilderna, var mycket fräschare när man såg det i verkligheten! så då blev jag ju såklart ännu gladare! den var lite dyr, men helt klart värt pengarna, det passar mig utmärkt med kameror i trapphuset, eftersom att jag är lite harig av mig!

 

Det enda negativa är att vi får flytta in den första september och jag kommer ner den 27:de... Det är också då som laura ska vara ute ur sitt tillfälliga boende... men men, det är en bagatell, hon ska höra med en tjej som jobbar på företaget och se om vi kan få slagga över där de fyra nätterna, och om inte, så får vi ta in på ett hostel, så det ordnar ju sig vilket som. Men det skulle ju vara skönt om vi kunde få sova där så att vi slipper betala 150 kronor per natt i fyra dagar. Jag försökte lägga in bilderna från annonsen, men det fungerade inte, så här är i alla fall en länk för mina kompisar som kanske vill gå in och titta hur jag kommer att bo.


http://www.loquo.com/ps/vivienda/piso-en-alquiler-particular/furnished-and-equipped-apartment-120m2-4-bedrooms-and-2-bathrooms-ideal-groups/10600488

 

Här är bilderna från annonsen, ska lägga upp egna bilder så fort jag har åkt ner och fått tillgång till en data!

 

Jag var också på polistationens passexpedition idag, eftersom mitt leg går ut i december, och det var inte en dag för tidigt kan jag ju säga, mitt leg skulle vara färdigt att hämta ut på fredag!! och jag åker på lördag, så det var verkligen i sista minuten! så himla typiskt mig att vara ute så sent, men det lyckas alltid ordna sig till slut!



Skriv din åsikt!:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: