2009-09-01
 00:34:09

Jippie ki yey Motherfucking SJ

Var i Eskilstuna i helgen och hälsade på Ghufran. Det var skitkul att få träffa henne, det var ett bra tag sen sist! Vi gick ut på någon krog där och röjde satan, så det var nice!

 

Vägen dit var dock inte så bra, på grund av min vanliga tur såklart! Bokade resan vid 6 på morgonen efter att jag slutat jobbet, valde incheckning via sms... Men inte fan fick man något sms inte. Försökte då ändra så att jag kunde göra det via internet. Men inte heller det funkade. Det stod typ: system error in server STINA.

 

Då var det bara att sitta och vänta tills nio då kundservice öppnar. Jätte kul med tanke på att jag verkligen behövde gå och lägga mig för att orka upp tills tåget gick kl 18:50 och sedan orka festa hela natten.... Jippie. Packa och sådant skulle man ju också hinna. Jävla SJ-helvete.

 

Jaha, klockan nio ringer jag de och får veta att jag har plats nummer 12 i kön. Hallelujah. Vid tio är det äntligen min tur och där får jag svaret att de har lite "tekniska problem just nu" och att jag måste gå dit i stället, till centralen. Så måste jag ju räkna med en halvtimme för att det kan vara köer. Jaha. Där rök ännu någon timme av min efterlängtade sömn... Kunde de inte ha skrivit att det var tekniska problem på sin jävla hemsida??? Då kunde jag ju ha skitit i det där sms-bajset och fixat på det gamla vanliga sättet. Då kunde jag ha fått gå hem och lägga mig direkt, i stället för att sitta där och vänta. Man blev ju inte alls för full på kvällen liksom... efter att ha varit varit vaken 20 timmar, jobbat tio av dem, sen gå hem och sova tre-fyra timmar för att sedan dra iväg till eskilstuna för att festa.

 

 

Jaja, väl framme med biljetten tänkte jag att det var lungt. Men tji fick jag... Först var tåget förenat, sedan stod det på perrongen i stockholm i en halvtimme. Sedan var det fel på någon ledning så vi var tvungen att ta en omväg genom flen. Så två timmar, tog resan som enligt SJ skulle ta en. Och jag hade inte ätit någonting alls sedan dagen innan.

 

Dyker upp i eskilstuna, får i mig två mackor, sen är det bara att köra igång med spriten. Som tur var var det redbull vodka som erbjöds hemma hos Ghufran, annars hade jag däckat pladask. Det var riktigt kul, helt klart värt allt besvär... Men behöver jag nämna hur packad jag vart eller??

 

Någon skrev att jag klagade så mycket i min blogg. Men den är ju till för att jag ska avreagera mig??? Varför ska jag avreagera mig på positiva saker för??? Det behövs ju inte! Nää, fy fan för SJ, fy fan för min otur, men en applåd för härliga Eskilstuna med Ghufran och Haidi som kunde rädda min dag :)

 

Blogg listad på Bloggtoppen.se



Skriv din åsikt!:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: