2009-08-31
 23:54:03

Fredag på Rocks

Tänkte bara ta det lugnt på fredagen, men då sa Madde K. att hon skulle hem till Maria och Dominic för lite drickande. Jag kunde ju inte säga nej, så sällan som man träffar dem, så jag åkte dit. Det blev lite öl och lite shotar, men sen var det dags för utgång. fyra blondiner. Jag, Madde, Maria och Mickan, och alla i svart, man kunde nästan tro att vi hade kommit överens om klädseln.

 

Jag kände mig så säker efter lite alkohol att jag tyckte att vi var blonda brudmaffian på girls night out, så folk borde passa sig. och det tyckte nog Maria med när vi fick kuta till bussen och hon flyger fram genom centrum för att dundra igenom ett stackars gäng som stod i vägen haha... men vafan, ser man att det kommer folk springandes för att hinna med bussen, och ger blanka fan i att backa så lite som en liten millimeter ens, ja, då får man skylla sig själv.

 

bussresan var en toppenstund bara den i sig, något att minnas. vi skrattade så vi nästan kissade på oss under Maddes lilla diskussion om namnen på olika människor på hennes jobb. någon hade stått och ropat "Slem" inför en massa människor på en städare som egentligen hette Saluman, och efter min lilla kommentar om att en som hette "mattan" kunde få ta mig på en åktur i det blå (tänk på Alladin) så räckte det med att Madde bara nämnde namnet "Barbara" för att det skulle brista totalt för oss alla. Är man trött och har blodet fullt av öl, så är en sån konversation riktigt rolig!

 

Sen gick vi på Rocks på Mariatorget, inget kul ställe enligt mig, men bara jag var med mina vänner så var jag nöjd! Madde och Mickan gick ut själva på dansgolvet själva det första de gjorde, och snart blev det fullt där. någon måste bara vara först att våga. Men jag och Maria tyckte inte riktigt att det kändes så kul att dansa till sådan musik, så vi gick till baren i stället.

 

Det blev en riktigt lyckad kväll faktiskt, många fylle-diskussioner med killar som kom fram, men Hey, so what? jag är bara glad att jag lät bli att strula med någon haha :D

 

Kom hem glad och hyfsat nykter, utan några missöden, så det var ett framsteg! däremot var jag ju självklart superbakis, trots att jag bara drack fyra öl på krogen och inte alls mycket hos Maria. Jaja, man kan ju inte få allt som man vill ha det.



Skriv din åsikt!:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: