2009-09-01
 00:12:28

Från Univeritat till Universitat

Jag tänkte ju vara nykter igår. Men det gick inte alls så bra som jag hade trott. Vid elva så mötte jag Sara och hennes syster som var på besök. Så vi kutade till supermarketen (Pakisen) för att hinna köpa lite bira. Sen bar det av till Universitat för lite förkrök på en hemmafest! Det var riktigt mysigt faktiskt. Satt där och lyssnade på svensk fjortismusik, schlager och gamla sommarhits som Hej Monika!

 

Efter det drog vi vidare till Mondo som ligger i hamnen, en snubbe hade organiserat så att det var "multipartnerkväll", alltså bara folk från företaget. Eller ja, det var lite annat folk också, men de flesta var från multipartner. Det var skit kul, gratis inträde och en drinkbiljett. Red bull Vodka Of course...! Måste skryta med att jag är mycket bättre på att hantera mitt drickande här nere. Det slutar alltid med att jag inte köper mer än en drink eller öl. Eller köper och köper, man får ju nästan alltid en drinkbiljett... Men i alla fall, efter det glaset, så köpte jag inget annat än red bull, alltså endast red bull, ingen vodka! Så har det varit i princip varja gång jag har varit på krogen här.. i Sverige har det aldrig hänt, det har inte ens hänt att jag bett om vatten. Utan jag bara häller i mig.. tills dess att jag är så full att jag gör bort mig inför alla. Enda gången jag dricker mycket här nere är när jag går på någon pub. På klubbarna känns det inte som att man behöver dricka för att ha roligt.... :)

 

 

 

Sen drog vi vidare på efterfest, också den i Universitat. Men lyckan där blev inte särskilt långvarig. Jag däckade efter någon timme bara!  Vet inte vad klockan var då, men den måste ha varit runt 7-8 någonting. Sen vaknade jag vid 12 på morgonen och vandrade hem till en undrande Laura. Det hon gjorde igår, gjorde jag idag! Kommer hem bakfull på morgonen med ångest och en historia. Men som tur är så strulade jag inte med någon i alla fall :P

 

Nää, nu ska jag ner till pakis och köpa red bull, so long!



Skriv din åsikt!:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: