2009-08-31
 23:57:51

För stor för att få in

Jag vaknade för en stund sedan, och i brist på annat så gick jag ju självklart och satte mig framför datan. hade tänkt att åka till banken för att lämna in fullmakten, men såg att "vittnet" som man måste ha hade glömt att skriva under på en rad. så då fastnade jag här i stället, men det var lika bra det, eftersom att jag hade glömt att några hantverkare skulle komma med en ny spis!

 

När de dyker upp så har jag ju inte direkt brytt mig om att fräscha till mig. Sitter i soffan framför datan med fettigt hår, i skitiga mjukisbrallor, magtröja och morsans stora fleecetröja som går till knäna typ.

 

Behöver jag berätta att den äldre självklart hade med sig en ung snygging? och att morsan självklart beställt fel spis?

 

Så där fick jag stå i mina hemska kläder och hjälpa dem att flytta på en hurts för att spisen ska få plats, och sen stå och städa upp allt som hade legat under spisen (det var inte trevliga grejer). De måste ha trott att jag och mamma var störda... för eftersom att vi aldrig hade flyttat spisen förut så låg det där allt från knivar och matrester till fimpar, döda spindlar och silverfiskar....

 

När det är färdigt så ska de stoppa in spisen, men det visar sig att den inte ens går in genom dörröppningen till köket. Så de får åka hela vägen tillbaka, hämta en ny spis och skynda hit för att sätta in den eftersom att de hade bråttom till nästa ställe. Och hela tiden hör man de sucka och stöna, oja sig över situationen. Det var ju lite pinsamt, att min mor aldrig kan göra något rätt... det här är så typiskt henne... En gång fick hon för sig att möblera om, hon skulle flytta soffan genom köks-vägen och på något sätt lyckas hon få igenom halva soffan, men inte resten! Så den satt fast där. Tills jag fick ta sönder den. Haha, min kära mor....



Skriv din åsikt!:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: