2009-09-01
 00:05:17

Bye bye Barcelona

Ja, jag har bestämt mig för att åka hem igen. Helt enkelt på grund av jobbet, som var anledningen att jag åkte ner...

 

Fick gå en utbildning under två veckor där jag fick lära mig allt om hur jag tar emot samtal för Tvins och vårdguiden. På vårdguiden skulle jag fungera ungefär som en sökmotor, folk ringer in och behöver veta vilken vårdcentral de tillhör t.ex. Då tar jag reda på det till dem, jag gör bara det de lika gärna kan göra själv på vårdguidens hemsida.

 

På Tvins var det dels att sitta och ta emot ordersamtal, alltså beställningar, men också kundtjänst. Det var för kundtjänsten som man behövde en ordentlig kurs. Man var ju tvungen att lära sig om produkterna, och även fakturaprogrammet Tvins har.

 

De två veckorna stod jag ut, men sedan när jag väl fick börja jobba så kände jag bara; 9 timmar framför en data, i telefon?? sittande på en stol hela tiden?? Nää, jobbet i sig var ju soft, men jag är ingen sådan människa som passar instängd på ett kontor. Det är som att bosätta mig i innerstan (Jag är skärgårdsbo).

 

Jag tipsar alla som gillar kontorsjobb att söka till Multipartner, för det är ett jättebra företag. Men jag själv passar inte där... Jag vill ha ett jobb med lite action, där jag får röra på mig om dagarna, gärna utomhus!

 

Man kan ju tycka att det verkar dumt och onödigt att säga upp sig från sitt jobb, flytta ner till Barcelona, för att bara säga upp sig igen och åka hem. Men så ser inte jag det. Jag lärde mig en läxa, sök aldrig kontorsjobb. Jag fick vara en månad i härliga Barcelona, som är den underbaraste staden jag någonsin varit i, och dessutom fick jag tillbaka mitt gamla jobb hemma i Sverige ;)

 

Jag äskar verkligen Bcn, det slår Stockholm med hästlängder, skulle lätt vilja bo kvar här längre. Men gillar jag arbetet så känner jag inte att det är värt att stanna kvar. Det är ju ändå där jag ska vara fem dagar i veckan, nio timmar om dygnet..



Skriv din åsikt!:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: