2009-08-31
 23:44:21

Barcelona

Pratade med en ny bekant från Värmland för ett tag sedan, Laura, som skulle försöka hitta ett jobb och flytta till Stockholm. Men efter att aldrig ha fått svar på något, så beslutade hon att flytta till Barcelona där hon hade lyckats få anställning.

I alla fall, så gick jag in på ams och tittade, bara för skojs skull, och hittade ett kundtjänst-jobb där. Jag frågade henne om det var där hon hade fått jobb, och det var det. Jag såg att det fanns platser kvar och kom på att jag också skulle söka :)

Någon dag senare satt jag hemma och väntade på att de skulle ringa, för det var den dagen de skulle höra av sig efter att ha tittat på min ansökan. Jag kände hur klockan tickade och mitt mod skönk mer och mer... så när jag gick ut på balkongen såg jag att jag hade glömt min mobil där, på LJUDLÖS!!!!

Så på den lilla stunden som hade gått från min sista rökpaus, så hade de självklart hunnit ringt upp!!

 

Jag ringde som en galning för att få tag på dem men fick inget svar...jag ringde i flera timmar men det var lönlöst... tills de jag äntligen fick ett svar!

 

Jag sa till mannen att jag hade fått ett missat samtal ifrån dem, men han kunde ju såklart inte minnas vem just jag var, med tanke på att de säkert ringt flera. Men han konstaterade att ifall han nu hade ringt, så var det nog för att han ville ha en intervju, så det skulle det bli dagen efter! :D

 

Han ringde som lovat runt ett för att ta intervjun, vi pratade i ca 20 minuter. Han ställde lite frågor och berättade att man skulle sitta i kundtjänst för vårdguiden och tvins. vet inte vad det innebär, men skitsamma, Barcelona for fuck sake!!

 

Han undrade om jag hade några frågor, men jag tyckte att jag hade fått det mesta klart för mig. Han sa att han tyckte att det hade gått jätte bra och att de skulle höra av sig i morgon.

 

så nu sitter jag här en vecka senare, skit nervös, eftersom att jag ska få åka till Barcelona! :D Jag ska provjobba i en månad och sedan får jag förhoppningsvis stanna kvar!

 

Känns jävligt skönt att Laura kommer finnas där när jag åker ner måste jag säga, och att min moster och hennes man bor i Malaga, det är inte direkt runt hörnet, men det är i alla fall samma land!



Skriv din åsikt!:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: