2009-08-31
 23:56:47

Bara på donken...

Haha, jag startade en tråd på www.stylesearch.se (mitt alias där är liindaa)  där vi kom in på "roliga" saker som vi medarbetare där hade varit med om. Här kommer en liten lista på mina händelser som jag kommer ihåg mest. Snodde den idén från www.psychedelique.blogg.se

 

 

Den första kommer ifrån henne själv och de andra är mina små upplevelser :P

 

Detta är min story. en mörk kvinna kommer till kassan med sin svenska man. hon ser redan nu helt sur ut och bitchig.
hon beställer massa saker och frågar mig vad man kan välja i happymealen.. jag svarar att man kan ha 4pack kycklingbitar och 6pack..
efter en tid när hon betalt och allt blir hon upprörd och säger: varför blev det så dyrt för??? vad köpte jag för något? visa kvittot!!! hon var såå kaxig att jag bara ville dra eller spöa ner henne. jag och en till tjej visade henne kvittot och allt var tydligen rätt; hon hade beställt allt det jag hade slagit in. hennes mesiga man sa inte mycket..
sedan utbrast hon: HUR MYCKET KOSTADE HAPPY MEALEN DÅ ?? 40 KR ELLER??
då svarade vi; ja, du beställde ju 6pack. då kostar det mer..
"MEN DU KUNDE HA VARNAT MIG INNAN JAG BETALADE ! ATT DET SKULLE KOSTA SÅ MYCKET!" sa hon. och jag va så nära på att dra därifrån. hur fn kan hon säga sånt?? ska jag tala om för henne vad hon ska köpa o inte köpa? tror hon att maten e gratis?? vem som helst fattar vel att det kostar mer ju mer du köper?? eller?? hon stack sen, och sen kom hon tillbaks och sa: "jag vill ha en sås också! det fick jag inte!!".

 

--------------------------

 

-hej, jag vill ha en mc chicken.
-okej, vill du ha meny till det?
-nej, jag vill bara ha den och en pommefrites och en dricka.
-okej, menyn alltså, vad vill du ha att dricka?
-läsk.
-hrm.. okej, vad för läsk?
-cola.
-okej. något annat?
-nej. men en dipsås.
-okej?
-ja, sen var det bra.
-vilken sås?
-garlic. och sen vill jag ha plusmeny också.
-var det bra sen?
-ja.

 

man är redan då lite irriterad över att man ska behöva fråga tusen frågor och behöva DRA beställningen ur kunden, fast att han visste exakt vad han skulle ha, så kunde han ju självklart ínte bara säga det... sen kommer nästa fas, när han får sin mc chicken:

 

- men lilla du, jag skulle inte ha en sån här!! (totalt nedlåtande såklart, som att det varit jag som gjort fel)
-näha? du beställde en mc chicken?
-ja, kycklingbitar skulle jag ha!!! (skitförbannad)
-jaha, okej, jag förstår, det ordnar vi.
-ja, det hoppas jag verkligen, tänk att det alltid ska bli så jävla mycket problem här!!!
-du beställde ju faktiskt en mcChicken och det är då vad du har fått. nästa gång om du vill ha nuggets, så får du beställa nuggets. jag har bara gett dig det du sa att du ville ha. men nu ordnar jag det i alla fall

 

sedan får man inget svar, bara en nedlåtande blick, himlande ögon och skakande på huvudet under hånfulla fnysningar. kunden tycker så klart fortfarande att det är jag som är totalt inkompetent som bara har gett honom det han sa... sorry, men jag kan faktiskt inte läsa tankar, hur mycket jag än skulle vilja... :/

 

------------------------

 

en ung kille kommer in och ska köpa två glassar. efter att jag gett honom dem så hade han inte till räckligt med pengar på sitt kort, men det räckte till en glass. (visst jag skulle gärna ha bjudit på den andra, men min chef var bakom mig så jag kunde inte) men i alla fall, då tyckte han att det var för lite i glassen, trots att den var med fylld än på bilden. men jag gillar att vara trevlig så jag fyllde på den så mycket som fick plats ändå. när jag ger den till honom så vill han ha ännu mer, men jag försökte förklara för honom att det inte gick, alltså rent fysiskt så var det omöjligt, för den var redan fylld till bredden, haha fattade inte hur han tänkte där faktiskt, så då tar han glassen och kastar den rakt in i kassalinjen så den hamnar i islådan :P

 

---------------------------

 

två killar kommer in och ska beställa, en av dem ville ha nuggets så jag frågade hur många bitar, och då svarade han: sex räcker fattaru väl?? jaha, sex bitars skulle det vara. jag frågar därefter vilken sås han ska ha, han vill ha bearneise så jag upplyser honom om att det kostar 5 kronor extra med den såsen. då drar han upp en tusenlapp och frågar om jag tycker det ser ut som att han inte har råd?? jag säger att vi inte tar emot tusenlappar. då drar han fram en femhundring under hotet med att om jag inte tar emot den, då jävlar...

 

och det slutar inte där. helt plötsligt öppnar han kompis käften pch säger: jag brukar se dig. jaha svarar jag. aa jag brukar se dig. jasså vart då? svarar jag måttligt irriterad vid det här laget. jag brukar se dig, göra så här. sen härmar han att han suger av en snopp...

 

där gick min gräns kan jag säga, då skrek jag på de att de skulle ut härifrån, och sen fick vi ringa vakterna haha....

 

-------------------------

 

det kom in en man och ville ha plusmeny, och så säger han att det är viktigt att pommefriten är full. när han får den så (tro det eller ej) tar han hela näven och pressar ner pommesen och säger: den här är inte full, jag vill ha mer.

 

 

Lätt att vara glad mot gästen bakom efter något sådant haha. Lätt att stå kvar ens!



Skriv din åsikt!:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: